Blog

#

7 sposobów na zwiększenie ochrony przeciwsłonecznej każdego dnia

  • 5 października 2021

Ochrona przeciwsłoneczna jest zdecydowanie czymś, co należy traktować poważnie. Poważne uszkodzenia słoneczne, a nawet niewielkie, powtarzające się przez wiele lat, mogą prowadzić do niezliczonych problemów zdrowotnych. Konsekwencje te obejmują nierównomierną pigmentację skóry, zmarszczki, plamy posłoneczne, utratę elastyczności skóry oraz zagrażające życiu nowotwory skóry.

via
Większość ludzi wie, że noszenie kremu z filtrem przeciwsłonecznym w celu ochrony przed bezpośrednią ekspozycją na słońce jest koniecznością. Jednak czasami wydaje się, że bez względu na to, jak dużo kremu z filtrem stosujesz, i tak kończysz z łuszczącym się oparzeniem słonecznym lub niebezpiecznie ciemną opalenizną. Nawet jeśli nie widzisz widocznych oznak uszkodzenia skóry przez słońce, nie oznacza to, że nie jesteś narażony na szkodliwe działanie promieniowania UV. Chroń swoją skórę i zdrowie w dłuższej perspektywie, podejmując proste, dodatkowe kroki w celu zwiększenia ochrony przeciwsłonecznej na co dzień.

1. Zrób to automatycznie

Kup tutaj

Łatwo jest zapomnieć o nałożeniu kremu przeciwsłonecznego każdego ranka, zwłaszcza jeśli wybierasz się do pracy lub innego miejsca, które nie jest szczególnie słoneczne. Nawet jeśli nie jesteś narażona na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, nadal jesteś narażona na ryzyko wystąpienia niebezpiecznych uszkodzeń słonecznych.

Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie codziennej ochrony przeciwsłonecznej jest kupowanie bogatych w SPF wersji produktów, których już używasz na co dzień. Upewnij się, że przynajmniej jeden z produktów do makijażu, które stosujesz na co dzień - na przykład podkład lub poranny krem nawilżający - zawiera filtr SPF 30 chroniący przed słońcem. Zaopatrz swoją torebkę i samochód w balsamy do ust z filtrem SPF. Zasadniczo, jeśli to możliwe, zamień każdy produkt, którego używasz na co dzień, na wersję z filtrem SPF. Im więcej masz ochrony, tym lepiej dla ciebie.

2. Zwracaj uwagę na etykiety

via

Nie wystarczy spojrzeć na butelkę z filtrem przeciwsłonecznym, zauważyć litery SPF i pomyśleć, że jesteś dobry, aby przejść. Nie wszystkie filtry przeciwsłoneczne są sobie równe, a wybór najskuteczniejszego z nich może w znacznym stopniu wpłynąć na poziom ochrony, jaki faktycznie uzyskujesz dzięki blokadzie przeciwsłonecznej.

Zawsze kupuj krem z filtrem przeciwsłonecznym o numerze SPF 30 lub wyższym. Każdy filtr przeciwsłoneczny o SPF 15 lub niższym jest praktycznie nieskuteczny w walce z uszkodzeniami spowodowanymi długotrwałym przebywaniem na słońcu. Twój filtr przeciwsłoneczny powinien mieć szerokie spektrum ochrony, które chroni skórę zarówno przed promieniami UVA, jak i UVB. Powinieneś również upewnić się, że kupiony przez Ciebie krem przeciwsłoneczny jest wodoodporny, aby mieć pewność, że pozostanie skuteczny, gdy będziesz się pocić przez cały dzień, nawet jeśli nie planujesz pływania.

3. Jedz więcej owoców i warzyw

via

Wiele owoców i warzyw zawiera składniki odżywcze, które sprawiają, że Twoja skóra jest bardziej odporna na promieniowanie UV. Witaminy takie jak witamina C i witamina E pomagają chronić skórę przed uszkodzeniami słonecznymi. Inne składniki, takie jak antyoksydanty i kwas elagowy, mają podobne działanie przeciwsłoneczne. Niektóre popularne owoce i warzywa, które są bogate w te składniki odżywcze to granaty, marchew, truskawki, zielenina i owoce cytrusowe.

Większość z tych owoców i warzyw jest dość powszechna, więc prawdopodobnie jesz już niektóre z nich regularnie. Jeśli nie, spróbuj włączyć więcej tych owoców i warzyw do swojej codziennej diety, aby zwiększyć naturalną ochronę przeciwsłoneczną organizmu w zdrowy, pyszny sposób.

4. Noś okulary przeciwsłoneczne podczas jazdy samochodem

via

Kiedy prowadzisz samochód, nieustannie patrzysz przed siebie, często w bezpośrednie światło słoneczne. Większość ludzi nie myśli o tym, że ich oczy mogą ulec poparzeniu słonecznemu, ale jest to zdecydowanie możliwe. Uszkodzenia słoneczne wpływają na oczy, powodując bolesne oparzenia słoneczne, które podrażniają oczy i uszkadzają ich wrażliwą tkankę. Uszkodzenia te mogą prowadzić do zaćmy i innych długoterminowych problemów z widzeniem.

Zapobiegaj uszkodzeniom oczu przez słońce, nosząc okulary przeciwsłoneczne zawsze, gdy prowadzisz samochód w świetle dziennym. Trzymaj parę okularów przeciwsłonecznych w samochodzie, abyś nigdy nie zapomniał ich założyć przed wyruszeniem w drogę.

5. Przyjmuj codziennie suplementy diety

via

Zwiększenie ochrony przeciwsłonecznej może być tak proste, jak dodanie suplementu do swojej codziennej dawki tabletek i witamin. Kwasy tłuszczowe omega-3 są bogate w witaminę D. Są one powszechnie dostępne w formie kapsułek, które można przyjmować codziennie. Przyjmowanie jednej kapsułki dziennie może pomóc Twojej skórze w produkcji większej ilości pigmentu, minimalizując ilość uszkodzeń spowodowanych przez słońce.

Nie oczekuj, że codzienny suplement będzie działał jak pigułka przeciwsłoneczna. Jak sugeruje ich nazwa, te tabletki powinny być podejmowane tylko jako uzupełnienie innych silniejszych form ochrony przeciwsłonecznej, takich jak filtr przeciwsłoneczny lub kapelusz z klapką.

6. Wymień swój olej do gotowania

via

Rodzaj oleju do gotowania, którego używasz, może mieć wpływ na poziom naturalnej odporności Twojego organizmu na promieniowanie UV.

Jeśli zazwyczaj podczas gotowania używasz oleju roślinnego, spróbuj zastąpić go olejem kokosowym. Olej kokosowy jest znany z nieskończonej ilości korzyści zdrowotnych. Jedną z tych korzyści jest zdolność oleju do ochrony skóry przed uszkodzeniami spowodowanymi przez słońce. Plus, olej kokosowy jest zdrowszą alternatywą dla oleju roślinnego w ogóle.

7. Wyjdź na słońce

via

Wychodzenie na słońce, aby zwiększyć swoją ochronę przeciwsłoneczną może wydawać się sprzeczne z intuicją. Jednak wystawianie się na działanie promieni słonecznych w zdrowy sposób może faktycznie podnieść naturalną odporność organizmu na promieniowanie UV i sprawić, że będziesz mniej podatna na oparzenia słoneczne. Aby uzyskać zdrową, podstawową opaleniznę, nałóż niewielką ilość kremu z filtrem o niskim SPF i przebywaj na słońcu nie dłużej niż 10-20 minut dziennie. Zawsze nakładaj dużą ilość kremu z wyższym filtrem SPF, gdy wystawiasz się na bezpośrednie działanie promieni słonecznych na dłużej niż dwadzieścia minut.

Ponadto, Twoja skóra lepiej produkuje zdrową pigmentację i chroni się przed oparzeniami słonecznymi, gdy ma wystarczającą ilość witaminy D. Chociaż możesz rozważyć dodanie suplementu witaminy D do swojego dziennego spożycia witaminy, światło słoneczne jest najlepszym, najczystszym źródłem witaminy D dla Twojego organizmu. Ekspozycja na światło słoneczne wyzwala w organizmie produkcję własnych zapasów witaminy D, która pomaga skórze chronić się od wewnątrz.

Ochrona przed słońcem nie wymaga zbyt wiele czasu ani wysiłku. Jednak Twoja rutyna ochrony przeciwsłonecznej powinna obejmować coś więcej niż tylko nakładanie kremu z filtrem, zwłaszcza jeśli jesteś szczególnie podatna na oparzenia słoneczne. Wprowadzenie drobnych zmian w codziennym stylu życia może zwiększyć odporność organizmu na promieniowanie UV i pomóc Ci uniknąć niebezpiecznych i śmiertelnych uszkodzeń spowodowanych przez słońce.